this is ?

Cecilia Nyquist - Tiny Grains


Jag önskar att denna låt hamnar på Spotify snarast, för den är verkligen så otroligt fin! 
Reklammusik.se har givit mig mycket bra att lyssna på vill jag lova!

Just nu känner jag mig verkligen inte trött. Jag funderar över saker som jag borde försöka avklara innan jag lämnar jordelivet. Det är inte så att jag på något sätt borde känna mig stressad, men de saker jag ska göra ska ju också göras nån gång, och jag som inte gillar att planera för mycket känner trots allt en viss stress. Eller det kanske inte borde kallas stress, men i alla fall...

De senaste dagarna har jag till exempel haft seriösa funderingar på att ge mig in på Star Wars. Jag har inte sett en enda episod och jag har förstått att vissa ser det som en skymf. 

Sagan om ringen-filmerna är också något jag lyckats undgå. Det förvånar faktiskt mig själv. Jag älskar ju såna filmer!

Sen har vi ju de där förbaskade Bond-filmerna... De lockar mig inte alls. Tyvärr. Eller? Nej, ovissheten om de filmerna tar jag nog med mig ner i graven.

Herregud... Gud... Gudfader-filmerna har jag OCKSÅ missat...

Varför valde jag egentligen att rikta in mig på filmer jag inte sett? Det är väl ändå inte tänkt att det är filmtittande jag ska ägna resten av mitt liv åt. 

Alltså, ibland önskar jag att jag vore en sån person som inte tänkte så mycket. Jag försöker inttala mig själv att jag är sån, men vem försöker jag egentligen lura? Jag funderar över hur det skulle vara att va sån. Fast alla människor tänker ju. Men tänker alla lika mycket? Tänker min hund? Undra hur hans tankegångar ser ut. Jag menar, hur tänker han och vad tänker han på? Vad drömmer han om när han smaskar i sömnen? Vad tänker han när han ser mig? Älskar min hund mig, eller är det en one way love från min sida? Undra vad min systers neontetra tänkte förut när jag lyfte upp den från akvariet för att rengöra det. Den där bananflugan som jag så iskallt mördade alldeles nyss, undra vad den tänkte? Undra om den bara var nyfiken på mig? Den kanske inte alls ville bli uppfattad som ett enerverande flygfä...

Undra om dammråttor tänker...?

God natt!



Kommentarer
Postat av: Saraaa

Men ÅHHH Gudfadern och Sagan om ringen MÅSTE du se, typ några av världens bästa filmer ju! Jag funderar också på att ge mig på Star Wars.. Vågar man?

2011-09-19 @ 09:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0