polly wants a cracker



Nevermind

Mitt favoritalbum, alla kategorier fyller 20 år imorgon. Det är ju nästan äckligt gammalt...
Det är inte så att jag ska börja lyssna på det nu bara för att det fyller år. Nevermind är ett album jag lyssnar på jämt! Varje dag! Så mycket älskar jag det. Så mycket älskar jag Nirvana.

Fast jag borde kanske köpa tårta? Jag kanske borde ha en Nirvana-tröja under mina jobbkläder imorgon?

Jag har sagt det så många gånger förut men säger det igen, Nirvana är det bästa jag vet och ord kan inte beskriva min kärlek till det bandet. 

Den tiden i mitt liv då allt kändes hopplöst. Då allt var mörkt. Då jag ville dö och bara försvinna. Då var det musiken jag vände mig till. Då var det Nirvana som var min religion. Min mamma var väl inte helt såld på det faktum att jag lyssnade på musik skapad av en man som tog livet av sig. Men idag är min kärlek till Nirvana lika självklar för henne som att jag heter Josephine. Nirvana är, och kommer alltid vara en stor del av mitt hjärta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0