"Jossans bravader"


Denna lista har jag bjudit på förut, men den brukar uppskattas så jag antar att ingen större skada sker om jag bjuder på den en gång till. Sen är det ju så att skadeglädje är den sanna glädjen...

Jag kallar listan för "Jossans bravader" och den innehåller händelser ur mitt liv som jag kanske inte är så stolt över, fast jag kan heller inte säga att jag skäms över dem. Jag anser att jag vuxit med varje grej som hänt mig..

- TV: När jag var 6 år blev jag överfallen av en TV och jag skickades i ilfart till akuten. Jag minns att jag vid tillfället bar en ny gul polotröja som blev helt nerblodad. Fräsch! Jag skulle titta på film och vår tjock-TV stod på ett skåp med tröga lådor. Min taniga kropp kunde helt enkelt inte hantera skåpet och som straff fick jag hela TV:n över mig och på köpet ett fint jack precis under ögat. Jag har ett fint ärr än idag, och när jag ser det gläds jag åt att jag har mitt öga i behåll!

- Häst: Min storasyster har nästan alltid haft en häst att ta hand om och trots att min hästrädsla alltid funnits där så har jag ändå valt att flera gånger följa med till stallet. En gång tog min syster hand om en häst som hade ett föl. Fölet hade hunnit bli en ung vilde vid tillfället då det jag snart ska berätta skedde. Jag gick runt i hagen och plötsligt står han där framför mig, den unge hingsten. På något sätt hade jag med min uppsyn irriterat pållen som ville visa sin avsky på något sätt, och när man är häst har man fyra hovar till hjälp. Tjoff sa det, och plöstligt låg jag där avtuppad i gräset efter att ha blivit knockad av hästjäkeln. En lättare hjärnskakning senare insåg jag att hästar nog aldrig skulle bli min grej...

- Simhallen: När man var liten var det helt fantastiskt när ens föräldrar tog med en till simhallen så att man fick plaska av sig. Jag vet inte hur gammal jag var, men jag vet att jag hade hunnit få två fina framtänder. Att dyka har egentligen aldrig tilltalat mig och jag förstår därför inte varför jag så envist skulle prova den där gången.. Jag dök, på lite för grunt vatten och när jag slog i botten insåg jag att något hade gått väldigt fel. Väl uppe på ytan igen insåg jag att en av mina fina framtänder saknades. Den låg nånstans där nere på botten och jag hade ingen som helst lust att dyka ner och leta efter den. Jag minns att jag fick panik och spydde i omklädningrummet. Än idag är jag missnöjd med resultatet av min lagade tand och jag längtar till att få den fixad, men ingen tandläkare verkar vara villig att fixa den än på ett tag...

- Gratängformen: Vi hade en gång en gratängform med en tillhörande träram. Jag har alltid gillat att utmana mig själv och min kropp och jag fick den briljanta idén att trä den där träramen över min kropp. Jag lyckades! Där satt den runt mig, träramen, och där skulle den få sitta ett tag, för jag fick inte av mig den. Men med lite våldsam hjälp från min syster blev jag till slut befriad. Tur var väl det!

- Cigarettändaren: Vi fortsätter på temat dumdristighet... För inte allt för länge sedan satt jag i mammas bil och väntade på henne när hon sprang ett ärende. Jag hade alltid undrat hur den där cigarettändaren i bilen fungerade, då jag aldrig hade sett någon använda den irl så att säga. Så vad gör man inte, jo man testar, och har man inget bra testmaterial tager man vad man haver. I det här fallet blev det min stackars tumme som för en sekund höll på att brinna upp. Nu vet jag i alla fall hur den där tändaren fungerar! Jag kan också konstatera att den är helt onödig, för vem röker egentligen i bilen? Det är vidrigt!

- Mjölkvispen: Jag skulle dricka oboy med vispad mjölk, men istället för att vispa mjölken testade jag funktionen av vispen på annat material. Mitt hår! Jag kan säga såhär, det var ingen bra idé...



Kommentarer
Postat av: someone

Listor uppskattas just so you know

2011-08-10 @ 16:25:42
Postat av: Farmor

Kul att lösa dina bravader som jag bara har hört en del av. Kram!

2011-08-10 @ 20:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0