det vackraste






Min kära syster är på besök. Hon bestämde sig för att ta ett bad när hon ändå är här. Så hon låser in sig i badrummet. Några minuter senare ringer hon, från badrummet, för att be mig komma med en fotfil. 

Och på så sätt förvandlades Casa Möller till ett spa!

Jag tittade på Outsiders förut på kanal5play.se. Outsiders är för det mesta ett fantastiskt program anser jag. Man får andra perspektiv på saker och ting och det kan ju vara underbart ibland. Men idag blev jag nästan lite upprörd när jag fick lära mig mer om fenomenet furry. Att vara furry innebär i stora drag att man känner sig som ett djur och lever därefter.

Jag är verkligen inte den som är fördömande på något sätt, men..... VAD håller dessa människor på med? Klär ut sig som djur och går runt med svansar och öron. Jamar och bits och fräser och håller på.

Egentligen borde jag väl kanske känna en slags samhörighet med dessa människor, för min kärlek till djur har alltid varit väldigt stor. Det har alltid funnits något slags djur i mitt liv, marsvin, råttor och såklart alltid en eller två hundar. Fast ne, jag förstår faktiskt inte grejen med att klä ut sig till ett djur och fjanta runt på stan. Jag är ledsen. Jag vill ju alltid förstå saker...

Jaja, man måste inte förstå allt, men någon dag kanske också jag ägnar mig åt Furry-kulturen, vem vet? Fast tills dess nöjer jag mig med att överrösa mina hundar med kärlek, för dom är det bästa jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0