djuriskt


Jag älskar att titta på naturfilmer av olika slag. För tillfället är jag helt uppslukad av naturfilmsserien Det Vilda Ryssland som visas på SVT. Har ni missat detta, klicka här och njut.

Det finns så otroligt mycket vackert på vår planet och vi borde verkligen ta hand om den bättre.

Jag har alltid älskar djur. När jag var mindre hade jag både snigel- och nyckelpigskolonier på somrarna. Jag har hjälpt skadade fåglar och räddat möss från elaka katter. Djur är lycka för mig!

Av någon anledning blir jag ofta oerhört förälskad i djur som har lite speciella utseenden och egenskaper. Jag tycker till exempel att sengångare är helt bedårande osv.

I alla fall.. Efter att ha tittat en del på De Vilda Ryssland så har jag upptäckt djur som jag fallit pladask för. Ett av dessa djur är den storörade igelkotten, också kallas långörad egyptisk igelkott.

Titta bara! Åh vilka gosiga små taggbollar!



Kommentarer
Postat av: Mamma

en sån vill jag ha.....

2011-09-02 @ 20:22:38
URL: http://wirrewipp.blogspot.com
Postat av: daniela

ååh har du tagit bilderna själv??? huur söta som helst!!!!! :D

2011-09-03 @ 19:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0