some weird shit


Här kommer listan jag lovade. Det är en lista över några barnprogram som enligt mig borde förbjudas, för att de helt enkelt är rent vidriga. De flesta av programmen på min lista var program som jag själv inte växte upp med, men som jag på ett eller annat sätt ändå, tyvärr lyckats komma i kontakt med..

Förklaring följer efter varje bild!



Skurt, vem fan var han egentligen frågar jag mig ofta, fast det som ändå förbryllar mig mest är VAD han var. En insekt? En mongolid groda? Var han ens ett djur och HUR kunde han ha en människa som mamma? Var han adopterad? Så många frågetecken. Så få svar. En sak som i alla fall är säker är att jag aldrig ska visa den där gröna saken för mina barn. Han har en ful keps också. Blä.




Molly mus...... Kan bara säga en sak, och det är att hon är fruktansvärt irriterande! End of discussion!




Då och då visas program för döva barn på TV. Det låter bra i teorin, men i praktiken blir det bara så fel! Jag vet inte om de som skapade Busan trodde att bara för att man är döv så är man dum i huvudet. Hur som haver. Busan borde kastreras, pensioneras och aldrig mer få se dagens ljus. Det är den hårda sanningen!




Två män på en bar. Fulla som aldrig förr, kanske också höga på något annat. De sitter och spånar på en idé om ett barnprogram som ska ta över världen. De tänker, två bananer, två pyamaser. Två bananer som har på sig pyamas. De tänker, SUCCÉ! 

Det är så jag hoppas att hela programidén skapades, för jag ser ingen annan vettig förklaring...




Vad. Hände. Här....?

Teletubbies är utan tvekan det program som förbryllar mig allra mest på denna lista. Om de som skapade B1 och B2 hade rökt på, så har de som skapat teletubbies pillat i sig partydroger av den allra starkaste sorten! Deras namn, Dipsy, Tinky Winky, Laa-laa och Po låter som synonymer för bajs och könsord och deras antenner påminner om andra saker... Solen i Teletubbies-landet är en bebis och överallt hoppar det omkring kaniner över gröna kullar. Jag KAN INTE FÖRSTÅ POÄNGEN, men skapandeprocessen var nog en jäkla LSD-tripp för de stackars satarna som kom på hela skiten.


Slutligen vill jag bara säga att det jag kommit fram till är: det var verkligen bättre förr, det vill säga när jag var liten. Björne, Trasdockorna och Alfons, det är grejer det!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack Jossan!! Gud vad härligt du skriver och jag skrattar gott åt detta!!Ha ha ha

2011-09-22 @ 07:55:52
URL: http://wirrewipp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0