I know how to nerd it up


Av en tillfällighet tittade jag på mitt schema och upptäckte att jag bara jobbar två dagar från och med imorgon. På ett sätt känns det ju alldeles förträffligt, men samtidigt hade jag velat jobba. Jag gillar att arbeta. Det är ett bra tidsfördriv, hö hö..

Jag funderar över vad jag ska göra istället för att jobba. Det som lockar mest är att följa utvecklingen av min Sims-familj som verkligen börjar ta sig. En nykläckt bebis och en pappa som uppdaterar toaletten så att den blir självstädande. Det började brinna hos min familj förut och brandkåren kom, och brandkåren är kvar fortfarande... Tror det har gått fyra dygn och brandmannen sitter fortfarande kvar i soffan och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till? Jag får nog helt enkelt finna mig i att ha en stor brandbil utanför huset och en brandman sittandes i soffan. Det får bli som ett husdjur. Ack ja, ack ja! Längtar för övrigt så jag spricker tills mitt Sims djurliv-spel kommer!!!!!

Men att sitta framför en dator en hel dag känns inte särskilt produktivt. Det finns ju massa andra saker att göra. En ugn som behöver rengöras. En tvättstuga som behöver omvårdnad. Mat som ska lagas osv osv..

Jag har ju i och för sig återupptagit kontakten med min kära gitarr. Vi skulle minsann kunna umgås en stund. Pianot kan också få vara med, även fast jag inte känner det lika bra. 

Sen har jag ju de där fyrbenta djuren. Jag skulle kunna ta med mig dom till rasthagen. 

Jodå, visst finns det att göra här på Norra Älvstranden. Det gäller bara att hitta det rätta för tillfället..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, undrar om du har funderat på att bli journalist eller författare. Med andra ord gillar jag en hel del av dina funderingari skriftform.

Kram farmor.

2011-09-13 @ 16:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0