exkrement


Nu kommer bajs-inlägget.

Något som fascinerar mig är skillnadena mellan manligt och kvinnligt bajsande. Jag brukar ha den här diskussionen med killar vilket är ytterst intressant. Om ni växt upp med en pappa, en bror, en farfar eller någon annan av det manliga könet så vet ni att deras toalettbesök kan ta all evighet. Jag fascineras över detta faktum, VAD är det som är så mysigt med att dra ut på hela bajsakten? Vi kvinnor gör det vi ska när vi gör nummer 2, sen är det klart. När jag har diskuterat det här har en del killar har de pratat väldigt entusiastiskt om hela nummer 2 grejen. "Det är så gött att ta med sig en tidning, sitta och läsa lite, kanske tända ett ljus." JA, det är fler än en som faktiskt erkänt att de har tänt ljus. Jag förstår det inte. Bajsa bör man annars dör man, men att sitta på den den där obekväma toasitsen en längre tid är inte ultimata.

Det värsta som finns är den manliga morgonbajsen. Mannen tar med sig morgontidningen in, sitter sedan där i lugnan ro och efter ca 15-30 minuter kommer han ut med ett lite nöjdare uttryck i ansiktet. Sen öppnar man toadörren för att bli totalt överfallen av bajsångorna. Till och med tidningen har sugit åt sig av bajspartiklarna. Fruktansvärt.

Är de manliga bajskorvarna mycket längre än de kvinnliga och är det då därför det tar längre tid för mannen? Ne det tror jag inte. Jag får väl helt enkelt bara acceptera det faktum att bajstunden är helig för mannen. Fascinerade.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0