om hat och sånt




Nu skulle jag vilja prata lite om hat och om att hata människor. Jag säger ofta att jag inte är en "hater" utan en "lover", och det är ju såklart inte utan anledning som jag säger så. Jag älskar att älska människor, och jag hatar att hata människor, det är inte svårare än så faktiskt. 

Jag tycker att vissa människor hatar alldeles för enkelt, det vill säga, vissa hatar andra utan någon vidare anledning. Okej, jag är absolut ingen superkvinna (eller är jag?) och visst har det hänt att jag har hatat människor som gjort mig eller någon jag älskar illa. Men jag är inte någon långvarig hatare, det är ganska skönt tycker jag.

Varför hata när man kan förlåta och och gå vidare? Man mår bättre av att älska än att hata. 

Det finns nog de som skulle påstå att jag ljuger, och till er skulle jag vilja säga följande... Jag är som en ödla, kallblodig, jag kan vara hur kall som helst, men när jag får värme blir jag logiskt nog varm och go. Jag är mysig mot de som är mysiga mot mig. Personer som jag anser ha bränt sina broar hos mig eller på något sätt inte ger mig något, de personerna ser jag ingen mening med att lägga energi på.

Så alltså, jag hatar inte, jag väljer bara vart och på vilka personer jag vill lägga min energi.

Jag pratar ofta om energi, den energi man har i kroppen och hur man ska hantera sin energi och på vilka saker och vilka personer man ska lägga sin energi på. Det är bara jag som kan bestämma vart jag vill lägga min energi på, och det är bara Du som bestämmer vart Du vill lägga din energi på. Det jag säger är inte nonsens, tro mig! 

Ni i min närhet, speciellt ni som står ut med mig i skolan kanske ibland tycker "Guuuuud vilken jobbig jävel Jossan är. Så jäkla klämkäck hela tiden..." Vänner, jag är mer än gärna klämkäck, för jag har en så enrom tro på att med positiv energi kommer man längst. Gnäll och klagande är bara enormt onödigt. Det går faktiskt alltid att vara positiv, eller årminstone fungerar det alltid att tänka "det kunde ha varit värre..."

Ni måste inte förstå mig, tänk såhär, jag har svårt att förstå er som är så envetna och håller fast vid en person som gång på gång tabbar sig och gör en illa...

Alltså, älska mer, precis som i reklamen ni vet. Hat föder hat, kärlek föder kärlek. Så enkelt är det!
Kom ihåg, var hellre naiv och älska mer och lättare, undvik att vara naiv och hata mer och enkelt.

Nu ska jag gå och göra mig en smarrig ostmacka, för jag älskar osmackor. Sen ska jag lyssna på Dev, för jag älskar Devendra Banhart. Sen ska jag sova, för jag äääälskar att sova! Sen ska jag vakna på morgonen, för att jag älskar livet!

Klart och slut på ordbajseriet för den här gången...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0