det händer att det vänder



Jag trodde det skulle bli en dålig dag idag. För det kändes så imorse. Jag tog ö-tåget till skolan. Det fanns inte så många "vanliga" platser lediga så jag bestämde mig för att sätta mig i 1:a klass. 

När vi var 10 sekunder(!!!) från Kungsbacka station bestämde sig den lilla ragatan till tågvärd att köra bort mig från min sköna plats. Alltså... behöver jag ens beskriva den frustration jag kände?

När jag sedan klivit av tåget, gått ner för trappan och kommit in i tunneln hände nästa jävla grej...

Jag gick väl ca tre meter då jag plötsligt kände att min ena fot kändes ovanligt lätt. Jag kollade bak och vad låg där på marken om inte hela min skolsula... Jag ville bara gråta och sjunka genom marken på samma gång.

Tur att man har en snäll pappa och fina vänner som hjälper en i sådana miserabla situationer. Tack!

Någon gång efter det vände i alla fall min otur. Allt flöt liksom på. Jag, Sara, Matilda och Sofie åkte in till mitt vackraste och soligaste Göteborg för att ha ett möte angående studentfestlokal. Allt löste sig även där och nu längtar jag som bara den till 1 juni! Det kommer bli oerhört festligt!!!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0